Koulutuksen digitalisaatio

Dataa hyödyntävä teknologia mahdollistaa entistä yksilöllisempien, ihmiskeskeisten koulutus- ja ohjauspalveluiden kehittämisen. Teknologinen kehitys voidaan valjastaa jatkuvan oppimisen edistämiseksi. Tämä edellyttää palveluiden kehittämistä uudenlaisissa ekosysteemeissä ja yhteisen tietopohjan päälle.

Lue lisää

Data ja analytiikka koulutuksen tukena ja kehittämisessä

Teknologia on jatkuvan oppimisen mahdollistaja. Se tasa-arvoistaa oppimisen mahdollisuuksia ja parantaa osaamisen kehittämisen laatua. Kasvavassa käytössä ovat erilaiset personoidun osaamisen kartoittamisen ja osoittamisen palvelut sekä osaamisen arviointiratkaisut, jotka hyödyntävät tekoälyä automatisoituun arviointiin.

Lue lisää
 

Uusimmat blogit ja artikkelit

Lisää sisältöjä

Puoli vuotta pandemiaa - 6500 vuotta kohtaamisia etänä Funet Miitti -palvelussa

Syyslukukauden alkaessa korkeakoulut ovat alkaneet hyödyntämään opetusteknologiaa vielä kevättä laajemmin.

Lue lisää »

Poikkeustilasta pysyviin rakenteisiin

Korkeakoulujen IT-johtajien verkostot AAPA ja FUCIO sekä CSC kutsuivat korkeakoulujen pedagogiikan, opiskelun ja opetuksen tuen ja hallinnon sekä muut kiinnostuneet ideapankki.csc.fi -webinaariin kesäkuun lopussa.

Lue lisää »

Pykäliin tuijottamisesta käyttäjänäkökulmaan

OKM:n järjestämään ja CSC:n fasilitoimaan työpajaan 7.5. osallistui kolmisenkymmentä henkilöä. Konkreettisena tavoitteena oli hahmottaa, kuinka suunnittelua yhdessä jatketaan ja organisoidaan.

Lue lisää »

EU-hankkeessa kehitetään digitaalisia ratkaisuja tukemaan yksilöiden jatkuvaa oppimista

Työelämän alati muuttuessa yhteiskunnan tulisi yhä joustavammin tarjota mahdollisuuksia kansalaisten uudelleenkouluttautumiseen. Tulevaisuudessa opiskelu ja työnteko limittyvät entistä tiiviimmin.

Lue lisää »