Koulutuksen digitalisaatio
Koulutuksen digitalisaatio
Dataa hyödyntävä teknologia mahdollistaa entistä yksilöllisempien, ihmiskeskeisten koulutus- ja ohjauspalveluiden kehittämisen. Teknologinen kehitys voidaan valjastaa jatkuvan oppimisen edistämiseksi. Tämä edellyttää palveluiden kehittämistä uudenlaisissa ekosysteemeissä ja yhteisen tietopohjan päälle.
Lue lisää »Data ja analytiikka koulutuksen tukena ja kehittämisessä
Teknologia on jatkuvan oppimisen mahdollistaja. Se tasa-arvoistaa oppimisen mahdollisuuksia ja parantaa osaamisen kehittämisen laatua. Kasvavassa käytössä ovat erilaiset personoidun osaamisen kartoittamisen ja osoittamisen palvelut sekä osaamisen arviointiratkaisut, jotka hyödyntävät tekoälyä automatisoituun arviointiin.
Lue lisää »Elmerin hyvästit koulutusluokalle
Joskus pakon alla tehdyt muutokset voivat osoittautua paremmiksi kuin alkuperäiset suunnitelmat. Huomasimme tämän vuosi sitten, kun COVID19-pandemia tuli ja sotki totutut kuviot. Päädyimme ajasta ja paikasta riippumattomaan tapaan toimia, joka on monessa suhteessa ylivoimainen, ja sopii täydellisesti tieteen avoimuuteen ja rajattomuuteen.
Lue lisää »Puoli vuotta pandemiaa - 6500 vuotta kohtaamisia etänä Funet Miitti -palvelussa
Syyslukukauden alkaessa korkeakoulut ovat alkaneet hyödyntämään opetusteknologiaa vielä kevättä laajemmin.
Lue lisää »Poikkeustilasta pysyviin rakenteisiin
Korkeakoulujen IT-johtajien verkostot AAPA ja FUCIO sekä CSC kutsuivat korkeakoulujen pedagogiikan, opiskelun ja opetuksen tuen ja hallinnon sekä muut kiinnostuneet ideapankki.csc.fi -webinaariin kesäkuun lopussa.
Lue lisää »Pykäliin tuijottamisesta käyttäjänäkökulmaan
OKM:n järjestämään ja CSC:n fasilitoimaan työpajaan 7.5. osallistui kolmisenkymmentä henkilöä. Konkreettisena tavoitteena oli hahmottaa, kuinka suunnittelua yhdessä jatketaan ja organisoidaan.
Lue lisää »